Dlaczego warto zainwestować w stronę internetową?

Dlaczego warto zainwestować w stronę internetową?

Nie jest żadną tajemnicą, że dziś obecność w sieci jest absolutną podstawą. Dlatego jeśli chcesz być konkurencyjny na rynku, powinieneś zadbać o widoczność swej marki w Internecie. Coraz więcej firm zatem decyduje się na stworzenie własnej strony internetowej. Dzięki temu nie tylko zaistnieją w sieci, ale także mogą zbudować rozpoznawalną w sieci markę. Jednak sama strona www to jeszcze za mało, aby osiągnąć ten cel. Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy dobitnie pokazały, że inwestowanie w stronę www firmy ma sens. Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną stronę internetową? Oto, dlaczego.

Dobra strona internetowa - to ma sens

Chcąc szukać oszczędności, wobec niepewnych czasów, wielu przedsiębiorców rezygnuje z profesjonalnej strony internetowej. Jednak warto zwrócić uwagę na pewną kwestię. Otóż, epidemia koronawirusa pokazała nam wszystkim, że działania firm offline są dziś bardzo niepewne. Dlatego coraz więcej firm przenosi swą działalność do Internetu. I jak się okazuje, jest to w znakomitej większości najlepsza decyzja strategiczna. To właśnie w sieci Twoi potencjalni klienci dziś szukają informacji o Tobie. Dlatego decyzji o stworzeniu własnej strony www nie odkładaj na później. Nigdy wcześniej nie było bowiem lepszych warunków do zaistnienia w sieci jak dziś.

Zainwestowanie w swoją stronę to naprawdę najlepsza inwestycja w przyszłość Twojego biznesu. I to niezależnie od tego, czy dopiero startujesz, czy masz już firmę o ugruntowanej pozycji na rynku. Każda firma dziś powinna być po prostu widoczna w sieci. Rację przyzna mi każdy, kto już podjął tę decyzję i dziś sprzedaje swoje usługi czy towary online. Możesz zadać pytanie – po co mi firma online, skoro mam dużo zleceń stacjonarnych? W końcu moi klienci znają mnie i bez witryny w Internecie. Poza tym nie stać mnie na stworzenie własnej strony, nie mam do tego głowy itd. Oczywiście każdy z tych argumentów jest ważny. Jednak zadaj sobie pytanie: czy nie chciałbyś więcej? Aby Twoja firma się rozwijała, pozyskując nowych klientów? To z pewnością dobry argument za zainwestowaniem we własną witrynę internetową. Dzięki temu posunięciu nie tylko zyskasz klientów, ale podniesiesz widoczność swojej marki. Jeśli zaś dopiero planujesz rozpoczęcie biznesu, powiedzmy ze sklepem internetowym, postaw na dobrą firmową stronę. Łącząc ją z przemyślaną strategią marketingową sukces osiągniesz szybciej niż myślisz. Dlaczego to się opłaca? Jest wiele powodów.

Profesjonalna strona internetowa kreuje markę Twojej firmy

Internet to idealne miejsce na tworzenie wizerunku firmy. Dziś niemal każdy z nas zanim podejmie decyzję o zakupie usługi czy towaru, sprawdza nas w wyszukiwarce. Jeśli nas tu nie ma, oznacza, że nie istniejemy. Dlatego tak ważne jest, aby być obecnym w sieci. Bo jeśli czegoś lub kogoś tu nie ma, dla klienta po prostu nie istnieje. Dzięki stronie www, przy pomocy odpowiednich grafik i treści jesteś w stanie wpłynąć na to jak Cię widzą klienci. Żyjemy dziś w czasach, gdzie każdy oczekuje gotowych rozwiązań. Dlatego dziś posiadanie strony www to po prostu konieczność. To ona określa kim jesteś. Poza tym to także doskonałe narzędzie w marketingu, które za Ciebie prezentuje ofertę Twojej firmy.

Dzisiejszy klient online to świadomy klient. Wie czego szuka i chce to mieć. Dlatego im lepszy opis swojej firmy zaprezentujesz oraz pokażesz mu swoją ofertę, jest szansa, że ją kupi. Oprócz wizerunku firmy dobra strona powinna też dawać klientowi coś „za darmo”, taką wartość dodaną. To chociażby dobrze prowadzony blog czy poradniki. To zawsze działa na klientów. Jeśli bowiem klient zadzwoni albo napisze do Ciebie w sprawie oferty, to już połowa sukcesu Jednak nie osiągnąłbyś go bez swojej strony firmowej.

Firmowa strona to wizytówka firmy i globalny zasięg

Dostęp do Internetu gwarantuje, że Twoja firma będzie znana na całym świecie. Bo jeśli działasz online, zasięg Twojej firmy jest międzynarodowy. To kolejny argument za tym, że warto zainwestować w swoją stronę w Internecie. Dzięki własnej witrynie jesteś w stanie dotrzeć do odbiorców na całym świecie, a to grono potencjalnych klientów. Większy zasięg działalności firmy z pewnością zwiększy Twoją sprzedaż. Dlatego warto wykorzystać potencjał i możliwości, które daje Internet.

Oprócz globalizacji Twojego biznesu, jest jeszcze jedna ważna kwestia. Oczywiście, sieć rządzi się swoimi prawami. Nie wystarczy wrzucić do niej jakiejkolwiek treści, abyś zaczął zarabiać. Te treści powinny być także odpowiednio ukierunkowane. I tu z pomocą przychodzi odpowiednie pozycjonowanie stron pod kątem słów kluczowych, czyli seo. To jeden z najważniejszych elementów strategii marketingu internetowego. Dzięki tym zabiegom możesz osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe. To bardzo istotne z punktu widzenia firmy. Co konkretnie oznacza? Przede wszystkim zwiększony ruch na Twojej stronie uzyskany z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Content marketing to dziś jeden z najbardziej opłacalnych i efektywnych działań marketingowych. Czy jesteś w stanie osiągnąć to bez Twojej strony internetowej? Na pewno nie.

Twoja strona firmowa pracuje, gdy Ty jesteś zajęty

To kolejna zaleta obecności online. Twoja strona internetowa działa non stop, w przeciwieństwie do stacjonarnej lokalizacji. I nie oznacza to, że musisz być cały czas online i kontrolować to, co się na niej dzieje. To działa nawet bez Twojego stałego nadzoru. Dzięki temu zapewniasz swoim klientom nieograniczony dostęp do swoich produktów i usług. Nawet jeśli w tym czasie jesteś na urlopie. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze. A poza tym cały czas jesteś w kontakcie ze swoimi mobilnymi klientami. Udostępniając im informacje na temat oferty, usług czy sposobu składana zamówień, strona pracuje dla Ciebie przez cały czas. Bez względu na to, co aktualnie robisz. Wszystko, czego potrzebuje klient do podjęcia decyzji ma bowiem na stronie. Nie musisz odbierać telefonów ani swojego sklepu e-commerce, bo on jest otwarty! To ogromne ułatwienie dla wszystkich firm w sieci. A Ty możesz w tym czasie odpoczywać, bo i tak jesteś w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli zaś męczą Cię odpowiedzi na te same pytania klientów, wystarczy, że zaplanujesz prostą stronę FAQ. Dzięki niej szybko odpowiesz na najczęściej zadawane pytania, tworząc schemat odpowiedzi. A to oznacza, że nawet nie musisz mieć kontaktu z klientem, bo Twoja strona się nim zajmie.

Konkurencja nie śpi

Dziś znakomita większość firm ma własną stronę internetową. To obecnie norma. I prawdopodobnie tak samo jest w Twojej branży. Sprawdź konkurencję i przekonaj się, że na pewno znajdziesz ją w sieci. Dlatego jeśli nie jesteś obecny online, są duże szanse, że konkurenci przejmą Twoje zlecenia. Współczesny klient bowiem zanim podejmie decyzję o kupnie produktu czy usługi, sprawdza ofertę online. Jeśli Cię tu nie ma, oczywistym jest, że nie pozna Twojej. Jeśli więc liczysz na nich, pamiętaj, że inni już postarali się zainteresować odbiorców swoimi produktami. Konkurencja jest dziś na rynku ogromna. Dlatego, jeśli chcesz się liczyć w biznesie, zainwestuj w firmową stronę www. Jeśli więc chcesz być znaczącym graczem w swojej branży, koniecznie powinieneś mieć swoją stronę internetową. Pozwól się znaleźć przez klientów i bądź lepszy od konkurencji. To naprawdę się opłaca.

Własna strona uniezależnia Cię od awarii w social mediach

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, dlaczego warto zainwestować we własną stronę internetową, może kolejny argument Cię przekona. Tworząc własną stronę www, z własnym serwerem, uniezależniasz się od firm zewnętrznych. To oznacza, że jeśli ją aktualizujesz, a pieczę nad nią powierzasz profesjonaliście, nie spotka Cię to, co użytkowników Facebooka, Instagrama i WhatsAppa w ostatnim czasie. Niedawna globalna awaria, która trwała przez ponad 6 godzin pokazała jak mała usterka potrafi sparaliżować Internet. Użytkownicy Facebooka i powiązanych z nim aplikacji przez pół dnia nie byli w stanie zalogować się na swoje konta ani wykonać najmniejszego ruchu w sieci. Czy można było temu zapobiec? Zdania są podzielone. Awaria pokazała, że zależni od serwerów zewnętrznych nie byliśmy w stanie zalogować się do wielu stron. Czy to oznacza, że mając własną stronę jesteśmy narażeni na tego rodzaju niemiłe zaskoczenia? Niekoniecznie. Jeśli zainwestujesz w dobrą, profesjonalną stronę i umieścisz ją na własnym serwerze, jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz w gronie tych szczęśliwców, których podobna awaria ominie. Warto? Bez wątpienia.

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *