Ile kosztuje reklama w Google Maps?

Reklama w Google Maps czyli?

Kampania, która pozwala zaprezentować naszą firmę w wynikach wyszukiwania Google maps nazywana jest w systemie Google Ads kampanią lokalną. Taki rodzaj kampanii umożliwia pokazanie w wynikach wyszukiwania naszego biznesu wraz z kompletem informacji które powinny pomóc potencjalnym klientom w decyzji o odwiedzeniu naszego sklepu. Kampania lokalna widoczna jest nie tylko w wynikach wyszukiwania Google Maps ale również m.in. w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej Google, oraz na YouTube.

Aby było możliwe promowanie naszego biznesu kampanią lokalną nasze konto Google Ads musi zostać powiązane z usługą Google Moja Firma. Jeśli nie masz włączonej tej usługi to tutaj możesz dowiedzieć się jak to zrobić.

Jaki budżet przeznaczyć na kampanię lokalną?

Na to pytanie będzie trudno odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ stawki będę zależały w dużej mierze od konkurencji na danym obszarze, gęstości zaludnienia danego obszaru i kilku innych czynników. Minusem kampanii lokalnych jest brak jasnych danych gdzie reklamy się wyświetlają oraz na jakie frazy występuje ich wyświetlanie. Kampanię lokalną dla małego biznesu możemy promować już za kilkanaście złotych dziennie. Poniżej wyniki przykładowej kampanii lokalnej z ostatnich 30dni o maksymalnym budżecie dziennym 10zł.

Kampania lokalna posiada optymalizatory pod względem konwersji które podzielane są na:
– kliknięcia prowadzące do połączenia,
– trasa dojazdu (wyznaczenia trasy do naszej lokalizacji),
– wizyty w sklepie (dostępne po spełnieniu dodatkowych warunków).

Jeśli chodzi o raporty z kampanii lokalnych zachęcam do zapoznania się z artykułem Marcina Wsół. W artykule przedstawione są możliwości raportowania oraz kilka bardzo ciekawych spostrzeżeń na temat kampanii lokalnych.

Wyróżnienie firmy w Google Maps

Ciekawym wyróżnikiem dla firm z włączoną kampanią lokalną jest sposób wyświetlania się na mapach Google który możemy zobaczyć na zrzucie ekranu poniżej.

Screenshot_20210920-105251_Maps

Jak włączyć kampanię w Google Maps?

Uruchomienie kampanii lokalnej jest bardzo prostym zadaniem. W pierwszym kroku wybieramy typ kampanii oraz wizytówki które chcemy promować, jeśli mamy ich kilka lub kilkanaście pamiętajmy o ich odfiltrowaniu.

W następnym kroku uzupełniamy pola formularza. Ustalamy budżet dzienny, oraz wybieramy optymalizator który w ramach kampanii będzie dla nas najbardziej korzystny. 

W kroku następnym pozostaje uzupełnić reklamę w treści tekstowe oraz graficzne o odpowiednich proporcjach. Uzupełnić wezwania do działania pasujące do najlepiej do naszego biznesu i włączyć kampanię. 

W przypadku mniejszych biznesów kampanię lokalną radziłbym traktować jako element wspomagający do kampanii innych typów.

W razie pytań lub spostrzeżeń zapraszam do sekcji komentarzy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *